Punggung Dionne Washington mempunyai ukuran luar biasa. Dia memiliki punggung selebar 160 cm, dan seluas 450 cm dengan berat 140 kg. Bahkan diperlukan empat orang untuk mengangkat punggungnya ketika ditimbang.

Semasa kecil dia berasa rendah diri kerana punggungnya besar, kini Dionne menganggapnya adalah aset paling berharga. “Punggung saya terbesar di dunia. Dulu saya membencinya, tapi sekarang menjadi sebahagian tubuh kesukaan saya,” ujarnya di mirror.co.uk.

Wanita berusia 35 tahun ini memiliki berat badan 222 kg dan berketingggian 162.5 cm. Dengan kata lain, bentuk badannya 4 kali lebih besar dari bentuk badan wanita biasa.

Dia berisiko mendapat penyakit diabetes dan jantung. “Saya tidak peduli. Saya suka tubuh saya dan tidak akan mengubah apa pun,”.Dia bahkan merancang untuk memperbesar ukurannya.

Untuk memperbesarkanya, dia perlu makan 9000 kalori setiap hari,tiga kali lebih banyak dari kalori diperlukan wanita biasa. “Semakin banyak yang saya makan semakin besar keindahan yang saya dapat,” ujarnya.

Tahun 2008 menjadi permulaannya. Kekasih keduanya menyedarkan dia bahawa big is beautiful. “Ia mengatakan bahawa saya wanita besar yang cantik,” ujarnya.

Dari kekasihnya, dia mengetahui ada segolongan wanita bersaiz besar yang bangga terhadap bentuk tubuh badannya dan berkumpul di sebuah forum di internet. Dari sanalah dia bertemu wanita yang bahkan lebih gemuk darinya dan bangga mempamerkan lemak- lemak tubuhnya di dalam balutan lingerie.

Dia pun memberanikan diri memuatnaik gambar punggungnya di website tersebut. Tanpa disangka, ia menarik minat ramai orang untuk membeli gambar punggunggnya.

“Saya pun menjual foto dan video punggung saya secara online. Saya ditawarkan keanggotaan khusus hingga £20 per bulan dengan mengirim 30 foto. Untuk tambahan mereka mendapat video dan saya mengenakan bayaran tambahan untuk chatting,” ujarnya.

Dionne pun mengumpul para penggemar, dan berhasil mendapatkan 15.000 penggemar. Dengan pendapatan tersebut,dia mampu membeli apartment, kereta, bercuti, membayar seorang pereka kerana punggungnya.

Bahkan dia menerima banyak lamaran dari para peminatnya, namun semua ditolaknya. Dia berharap menemukan lelaki yang menyukainya kerana kepintarannya.

Untuk saat ini, dirinya mengaku tidak akan mengubah bentuk badannya. “Saya mendapatkan ribuan penggemar kerananya. Saya tak pernah meminta hal ini. Jika orang bertanya, saya akan menjawab lebih besar lebih baik,” ujarnya.

Gambar punggung besar pun laku.Pelik-pelik.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s