http://diariartis.files.wordpress.com/2011/11/al1.jpg?w=560

http://diariartis.files.wordpress.com/2011/11/al2.jpg?w=560

http://diariartis.files.wordpress.com/2011/11/al3.jpg?w=560

Ekoran dari beredarnya foto-foto anak pertamanya Ahmad Al Ghozali
atau Al yang ketahuan merokok di kediaman Maia Estianty membuatkan ayahnya Ahmad Dhani marah besar. Dhani melarang anak-anaknya untuk kembali mengunjungi kediaman
ibunya itu.

“Pastinya saya akan melarang anak-anak saya ke rumah bundanya, dan saya semakin yakin kalau anak-
anak akan terikut-ikut, bukan hanya dari bundanya, tapi dari siapa saja. Anak-anak juga tidak pernah minta izin ke saya untuk ikut acara ini,” ujar Dhani saat ditemui di peluncuran video klip TRIAD di KFC Kemang, Jakarta.

Dhani memang sangat menyesalkan kenapa bekas istrinya itu tidak melarang apa yang dilakukan oleh Al.
Padahal, dari foto-foto yang beredar diketahui kalau Maia juga berada di rumah tersebut.

“Maka dari itu, dari dulu saya selalu membatasi anak-anak untuk di luar rumah. Saya tidak mahu anak-anak
terikut-ikut dengan pergaulan yang saya tidak sukai. Terutama merokok,
dari siapa saja, yang menginfeksi. Mencegah agar mereka tidak terkena,”
ujarnya.

Dhani menganggap apa yang dilakukan oleh Al dengan merokok dan minum minuman beralkohol boleh diikuti oleh adik-adiknya, El dan Dul.
Namun, Dhani tidak terlalu mengkhawatirkan kerana kedua anaknya terkecil memiliki karakter yang berbeza.

“Ya pastinya ya, takut sih nggak. Anak-anak saya masing-masing punya karakter yang berbeza-beza.Mudah-mudahan anak-anak punya pendirian masing masing seperti saya. Saya tidak merokok di saat teman-teman saya yang lain merokok,” katanya.

Leave a Reply

